fredag 28 maj 2010

- Hej Lasse. Kul att se dig. Längesen vi sågs. Fasen vad snygg och smal du blivit.
- Tjena Roger. Tack. Jag kör en GI-specialdiet, går stavgång och är på gymet varje dag. Beach 2010 vettu.
- Måste får höra mer om det. Jag har ju tagit mig igenom alla varianter av bantningsmetoder för att bli av med mina 5 pannors övervikt utan att lyckas.
- Men GI grejen tycks funka men du ska veta en sak Roger- jag är så jäkla sugen på surdegsbröd.
- Bröd är inte min grej. Mitt problem är kakor och sötsaker. Ibland slänger jag ihop en liten kladdkaka och trycker i mig en bit redan vid spisen. Då får man ju så dåligt samvete. Du vet va?
- Äsch det är bara att hålla igen i veckorna. Då får man igång förbränningen och då gör det inget om du äter lite extra på helgen. Kroppen kan inte ta upp det. Så sa min viktcoach i alla fall.
--bla bla bla bla..........

Nä, ett sån´t samtal har aldrig genomförts.

Vi kan väl säga så är: vi kommer inte att uppnå jämställdhet så länge kvinnors samtal handlar om hur lite de får äta i veckorna och vilken mat de längtar efter att få sätta i sig till helgen. Alltmedan männen talar om börskurser och utrikespolitik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar