torsdag 20 januari 2011

Falköping: hör av er.Vi ska tala lite om bra och dålig pr.

Falköping är ännu en gång på löpsedlarna. Kommunen vars devis är det Goda livet och som sammanfattar sin attraktionskraft i följande meningar:

"Falköpings attraktionskraft har ökat tack vare att vi tidigt identifierade och förfinade bygdens unika kvaliteter och värden under devisen Det goda livet. "

Nyligen var det massdöda fåglar och nu är det katastrof igen.
"Falköping drabbat av jordskalv... uppmätte ca 2 - 2,5 på Richterskalan....kändes på en radie av 2 kilometer".

Okej. Så här är det: enligt Richterskalan så ska ett skalv på det magnituden vara knappt kännbar. Det sker dagligen ett tusental skalv av den storleken. No big deal alltså.

Dessutom ska vi utanför kommunen be att få förtydliga att vi inte uppfattar vare sig Fågeldöd eller Jordbävning som en bygds "unika kvaliteter" eller som en del av "Det Goda Livet".

Du som är kommunikationsansvarig i Falköping. Hör av dig. Vi har en del att tala om när det gäller varumärken, visioner, kommunikation och hur man samverkar med media.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar