fredag 18 februari 2011

Förlåt SJ!

Förlåt. Jag har backat. Jag tar tillbaka.

Jag är inte längre sur arg eller förbannad. Jag är glad och tacksam. Glad och tacksam för att Ulf Adelsohn och Jan Forsberg leder just SJ.

Jag är glad att de inte är ledare för någon annan verksamhet. Den svenska insatsstyrkan. NASA eller ICA.

Och jag är ohyggligt tacksam för att ingen kommit på att utse dem som ledare för Formarks kärnkraftsverk.

" Hoppsan . En liten härdsmälta . Ja där ser man. Tyvärr inte vårt fel. Det handlar om att kraftledningarna i landet är så gamla. Politiska beslut helt enkelt. Strömmen kommer vilken timme som helst. Dessutom är det så kallt att vi inte kan öppna dörrarna till kraftverket. Och vädret kan vi inte rå på. Och det är verkligen inte vårt ansvar att skotta -det är kommunens ansvar. Men vi sätter alltid kunden i fokus därför erbjuder vi nu våra strömlösa kunder ett vedträ."



Ni vet vad ni ska göra här:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar