måndag 18 april 2011

Utlottning av påskpresenter

Dags för en tävling. Sådana är poppis i bloggvärlden. Att lotta ut saker till hängivna läsare.
Nu gör jag det med. Men det är inte vad som helst som lottas ut. Nej då.

Jag vill nämligen inte lotta ut saker jag själv gillar. Vem skulle gilla dammsugarpåsar och flaskor med klorin mer än jag?
Nej då, jag vill lotta ut saker som mottagaren uppskattar. Sånt som de redan har och tycks gilla. Jag har därför gjort en noggrann undersökning kring vad bloggläsare ofta har hemma.
Sådan saker är ju bra att lotta ut.

Så lämna en bra motivering till varför just du ska vinna så får du delta i utlottningen om:

1) en kasse med ostruken tvätt och en med smutsig eller ren tvätt - man vet inte riktigt så det är en fin överraskning

2) en 50 cm pappershög med gamla reklamblad som funkar fint på ett köksbord

3) nio par skor och en udda - huller buller i en stor hög - kul att förgylla den trånga hallen med

4) fem halvfulla flaskor med olika asiatiska såser och smakförstärkare där datum redan gått ut men som kan sätta lite kul touch på den mest trista Mamma Scan köttbulle.

5) dammråttor - en extra kul och uppskattat grej att lägga i påskägget till den som har som sitt livs devis att: "lite damm har ingen dött av".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar