söndag 17 juli 2011

Sweden or Switzerland....who cares

Jag vet inte vad jag funderade på när jag stod i provrummet på Dressbarn i Florida.
Jag valde en klänning att bära på ett kalas hemma i Sverige.
Utomhus var det nära 40 grader varmt och jag kände att den sjal som expediten trugade på mig var lite för varm. Jag avböjde bestämt men vänligt.
En klänning i baddräktsmodell räckte.En sjal var för mycket.
"Det är ju såååå fina somrar i Sverige" som mina vänner brukar säga när jag hävdar motsatsen.

Väl hemma i Sverige är jag glad för expeditens dåliga geografikunskaper.
Handlingsfast lade hon i en sjal i klänningskassen med kommentaren " It´s very cold in Switzerland- You should wear this".

Ja, det kan man hålla med om när man huttrar i klänning, sjal och .....yllekappa i en svensk huvudstad där tempen tar sig upp till 14 grader Celsius.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar