fredag 30 april 2010

Hej Rektorn!

Tack för att du skriver ett så trevligt brev till oss föräldrar. Ett brev fullt med goda råd om hur man ska få sina tonåringar att inte supa och festa på Valborg.

Fler av råden var helt nya för mig och jag ska verkligen tänka på dem och dela med mig av dem.

Man ska inte köpa ut alkohol till sina barn.

Detta har jag aldrig tänkt på tidigare. Det är klart man inte ska. Det blir ju billigare för tonåringen om jag köper för då betalar ju jag. Det är ju bättre att de köper fulsprit bakom transformatorstationen så de lär sig att saker kostar.

Man kan ringa tonåringen och kolla att tonåringen är där den sagt att den ska vara .

Bra råd men kan vara lite svårt eftersom telefoner numer är bärbara och inte kopplade till lokalen man befinner sig i. Vet inte riktigt hur ni tänkt där?

Hela familjen kan samlas och göra något kul tillsammans, till exempel samlas kring ett sällskapsspel.

Ett mycket bra råd. Jag ska genast pallra mig iväg till historiska museet för att se om jag kan låna hem ett Monopolspel i pappkartong. Det borde finnas i deras arkiv. Det kommer att göra susen.

Dessutom tackar jag för att ni sett till att politiker och skolpersonal ska stå utanför Systembolaget dagarna före Valborg för att hindra langning. Det känns tryggt att de står utanför bolaget istället för att som vanligt lulla omkring lite halvpackade i miljöer där de kan ställa till större skada. Som till exempel i Riksdagshuset och i skolan.

Glad Valborg från tacksam förälder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar