torsdag 10 juni 2010

Det är lite tuffa tider på marknaden för Mona Sahlin just nu. Förtroendet för henne är lågt. Här kommer lite förslag på hur hon kan jobba för att återvinna marknadsandelar

Hon kan KRAV-märka sig. Borde funka bra för att få fler "Gröna väljare" nu när hon ska jobba rödgrönt.
Fairtrade-/rättvisemärkning är att annat sätt att stärka sin position. En bra märkning. Känns modern och aktuell. Ingen vet egentligen vad den står för men LO-kollektivet älskar ordet rättvisa så här kan hon lätt återvinna gråsossarna.
Ny förpackningsdesign. Jo, det börjar bli dags för det nu. Se hur bra det gick för Ramlösa. Bara vanligt vatten men i ny skrud blev det en försäljningssuccé.
Göra en lågprismodell av sig själv som åtminstone kan vinna kommunalvalet i Sundbyberg.
Hon kan avskaffa sig själv fysiskt och bara finnas i en digital version. Där har hon en given ingång till förstagångsväljarna.
Om inget av ovan ger bra effekt så återstår bara att lägga ned befintliga Mona, produktutveckla och hitta en ny marknad och en ny målgrupp.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar