torsdag 3 juni 2010

Halloj du glada student!
Har du kul på lastbilsflaket? Jag hoppas det. Det ser ut så.
Jag vill också vara där.
Jag vill ha ett flak öl att dricka .
Jag vill spruta ut ett annat.
Jag vill skrika och skräna.
Jag vill liksom du leva här och nu.

Det vill din lilla mamsen och din lilla pappsen också. Liksom alla andra vuxna. De har ju gått åratal hos en livstilscoach som i teorin talat om hur man ska "sluta oroa sig och börja leva". De har köpt hyllmeter med böcker på temat "Att leva i nuet". De har verkligen tagit sig an detta . De vill och ska börja leva- men först ska de skriva in det i sin kalender.

De är bara lite sura nu . Sura på att du hann före dem till det praktiska momentet i " att leva i nuet".

Men fortsätt du med att leva just här och just nu. Tids nog kommer excelplaner och outlook-kalendern ifatt dig.
Kom bara ihåg att den är den billiga ölen du ska spruta ut. Den dyra ska du dricka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar