måndag 4 april 2011

Skönhet kommer inifrån

Alltså förlåt så mycket. Att jag inte skrivit inlägg på flera dagar. Jag är nämligen helt chockad. Har knappt hämtat mig ännu. Över att det fanns sex svenska piloter som inte vabbade och som därmed kunde åka till Libyen. Dessutom är jag förstummad över det faktum att flygplanet JAS används till annat än att tippa med vingarna på Flygets Dag i Tullinge.
Vart är Sverige på väg?
Vad har hänt?

Man börjar undra om det trots allt finns svenskar som insett att vi är en del av den stora världen. Och därför ska bete oss som folk i den stor världen.

Men så tas man ner på jorden tillbaka till verkligheten igen - när man läser att svenskarna hamnar sist i hygienligan. Tillbringar minst antal minuter med tandborste , tandkräm och tvål och vatten.
I Sverige kommer skönhet nämligen inifrån.

På onsdag sätts JAS in i insatser i Libyen. Jag bjuder en spänn på att i alla fall en av JAS -piloter plötsligt behöver följa sin 12-åring till Folktandvården.

2 kommentarer:

  1. sv. dubai, på onsdag kl. 12 :)

    SvaraRadera
  2. hehe. Det är såna som jag som trar ned snittiden i hygienligan :)

    SvaraRadera