onsdag 11 maj 2011

Vem blir sommarvärd?

Det räcker tydligen inte med att vara en Solstråle och berika sin omgivning med glädje och ge sina medmänniskor värme och kärlek för att bli sommarvärd i Sommar i P1.
Nä, man ska ha "mörka sidor också". Solen ska gå i moln.

Hej där producenterna för Sommar i P1. Jag har en himla massa mörka sidor och dystra hemlisar som jag inte berättat om förut.


Jag har överlevt min pappa till exempel. Samt mina far-och morföräldrar. Döden har nafsat mig i hälarna. Men jag har sprungit fortare. Än pappa och gamlingarna. Av egen maskin.Och därmed klarat mig.

I andra ring i gymnasiet fick jag 2:a i Fysik. Jag sjönk djupt i det stora mörkret. Men jag lyckades av egen kraft, med hårt slit att ta mig upp. Till betyg 3.

Och så detta med kroppen. Den grymma skammen att inte ha råd med silikonbröst. Att bära runt på egna simpla D- kupor. Men att efter ha kämpat hårt. År ut och år in. Tagit mig ur eländet och numer kan jag stolt säga att jag har Agent Provocateurs E-kupa.

Så har vi ju det där med räkmackan. Det riktigt stora, hemska livsödet. Är det någon som egentligen vet hur eländigt det är att glida runt på en räkmacka i hela sitt liv?
Har ni kanske badat i majonäs och legat rygg mot rygg med en ägghalva i ett halvt sekel? Haft en slokande dillvipa på huvudet medan dörrar öppnats, folk bockat och stigit åt sidan och gett plats för dig?

Bara det är värt ett sommarprogram.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar