tisdag 1 juni 2010

EFTERLYSNING!

Jag söker en person som kan hjälpa mig med hur man uttalar ordet som stavas N E J.
Hur det stavas har jag alltså full koll på. Både i versaler och med gemener samt på flera andra språk.
Det jag söker är hjälp med hur man uttrycker det muntligt.
Vad jag förstått så är fenomenet att inte kunna uttala ordet betydligt vanligare bland kvinnor än bland män.
När jag själv försöker att säga ordet NEJ kommer det ut ett ljud som låter ungefär så här:" jaa".
Ibland blir det till och med "JA absolut".
I en del fall: JA ABSOLUT INGA PROBLEM.
Eftersom jag är intresserad av språk söker jag alltså nu en språktränare för detta uppdrag.
Kontakta Solstrålen via kommentarsfältet.


3 kommentarer:

  1. Hittar du nån deltar jag gärna i kursen.

    SvaraRadera
  2. Skickar även en super administratör från Åkersberga!

    SvaraRadera
  3. Dåligt med gensvar på lärarfronten. Men vi verkar få ihop en hel del kursdeltagare.

    SvaraRadera